OBS Over de Slinge op bezoek bij Feyenoord

Renee Westerkamp levert bijna wekelijks nieuws vanuit de openbare basisschool Over de Slige. Deze keer meldde Renee dat de school de club van Zuid gaat bezoeken.

Alle kinderen van de groepen 6 en 7 van OBS Over De Slinge zijn door Feyenoord uitgenodigd om mee te doen aan het Jeugdproject “Scoren op Zuid”. Zowel de leerlingen van de vestiging aan de Krabbendijkestraat als de vestiging aan de Sommelsdijkstraat doen mee.

Het doel van deze activiteit is om kinderen op een speelse wijze kennis te laten maken met Feyenoord, waarbij natuurlijk het ‘Hand in Hand Kameraden’ centraal staat. Via het project wil Feyenoord onder andere stimuleren dat kinderen zich bewust worden van het belang van sport en sportiviteit.

Op maandag 8 februari wordt het project gestart met een bijeenkomst in De Kuip. De kinderen bekijken dan onder andere een film en zullen kennis maken met een aantal spelers, die als ambassadeurs van “Scoren op Zuid” aanwezig zullen zijn. Een aantal weken later krijgen de kinderen op school een gastles van een (jeugd-) speler van Feyenoord, waarbij bewegen en gezonde voeding centraal staan.

Het project wordt op zondag 14 maart afgesloten met een bezoek aan de wedstrijd Feyenoord – Heracles Almelo. De kinderen worden bekijken de wedstrijd in een gereserveerd vak en proberen tijdens de wedstrijd een speciale opdracht in te vullen: “Moedig Feyenoord zo luidruchtig en origineel mogelijk aan!”

Voor de winnende school is er een ingelijst shirt met alle handtekeningen van de spelers van Feyenoord beschikbaar!