Oeral Kozakkenkoor treedt op in Open Hofkerk

Op zondag 10 december treedt het Oeral Kozakkenkoor op in de Open Hofkerk.

oeralHet Oeral Kozakkenkoor geeft die dag een traditioneel kerstconcert in Russische sferen in de Open Hofkerk. Het gerenommeerde mannenkoor zingt Russische en Oekraïense kerstliederen, afgewisseld met gezangen uit de Russisch-orthodoxe liturgie en folkloristische liederen uit het Oude Rusland. Het Oekraïense Uzory Ensemble begeleidt het koor. Dirigent van het koor is Gregor Bak, de bekende Delftse televisiepresentator, musicoloog en pianist.

Oeral Kozakkenkoor
Het Oeral Kozakkenkoor bestaat in Europa al meer dan 90 jaar, waarvan ruim 40 jaar in Nederland. Het koor is een voortzetting van het koor van het Russische Oeral Kozakkenregiment, dat tot 1917 actief was en in 1924 in Parijs werd heropgericht. In 1974 is het koor in Nederland voortgezet. Kozakken zijn een traditionele gemeenschap van mensen die leven in het zuidelijke steppegebied van Oost-Europa en Aziatisch Rusland en staan bekend om hun onafhankelijke levenswijze en militaire vaardigheden, vooral wat betreft hun rijkunsten, zo vertelt hun eigen website.

Het koor, bestaande uit circa 30 mannen afkomstig uit Den Haag en omgeving die wekelijks repeteren, treedt door het hele land maar ook daarbuiten op, waaronder al diverse malen in Pendrecht, zowel in de Open Hofkerk als in de Sint Bavokerk. Het koor trad al diverse keren op voor radio en televisie.

Kaartverkoop
Entreekaarten kosten 6,50 euro per stuk en zijn verkrijgbaar bij Stichting Vitaal Pendrecht, Plein 1953 nr. 192, op werkdagen tussen 10.00-15.00 uur.

Datum en locatie
Zondag 10 december, Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153a, aanvang 15.00 uur, inloop vanaf 14.30 uur