Fietsen tijdens de Week van Ons Water

Tijdens de Week van Ons Water kan de Blauwe Verbinding per fiets worden verkend.

De Week van Ons Water vindt plaats van woensdag 18 tot en met woensdag 25 oktober. Deze keer gaat de week over de bescherming van Nederland tegen regen en overstroming. Overal in Nederland vinden dan activiteiten plaats rondom waterkwesties. De Week van Ons Water wordt tweemaal per jaar georganiseerd door de verschillende waterpartners. Het thema is verschillend: in het voorjaar gaat het over schoon water en in het najaar gaat het over waterveiligheid en wateroverlast. Iedereen kan dan in zijn eigen buurt ontdekken waar er wordt gewerkt aan het water, wat je zelf kunt doen om het water schoon te houden en hoe je wateroverlast kunt tegen gaan.

Blauwe Verbinding
Ook Charlois doet mee aan de Week van Ons Water. Op donderdag 19 en zondag 22 oktober kan daarbij de Blauwe Verbinding per fiets worden verkend onder leiding van een gids die onderweg allerlei wetenswaardigheden vertelt. De Blauwe Verbinding is een 15 kilometer lange waterverbinding tussen Rotterdam, Rhoon en Barendrecht voor wandelaars, fietsers en kanovaarders. De verbinding zorgt voor schoon water in het gebied, functioneert als waterberging en creëert een ecologische verbinding tussen de verschillende groengebieden.

Aanmelden
Deelname is gratis, neem wel uw eigen fiets mee. Aanmelden kan via blauweverbinding@rotterdam.nl

Datum en locatie
Donderdag 19 en zondag 22 oktober, start 13.30 uur, startpunt en eindpunt is TOS Zuiderpark, Oldegaarde 345, bij de kanovijver in het Zuiderpark.

Meer informatie
Meer informatie over alle activiteiten tijdens de Week van Ons Water staat op de website Ons Water, een samenwerkingsverband tussen Waterschappen, waterbedrijven, watermusea, Rijkswaterstaat, provincies, gemeentes, ministerie van Infrastructuur en Milieu, Unie van Waterschappen, Vewin, VNG en IPO.