One Stop Shop gaat Servicepunt Pendrecht heten

Donderdagmiddag 12 april in De Passage maakten de toekomstige medewerkers van de one stop shop kennis met elkaar. Ook werd er over een aantal zaken overleg gepleegd. En kregen de mensen inzicht in hoe hun nieuwe werkplek eruit komt te zien. Op de foto toont Bianca Tol de ruimte op de begane grond. Onder haar gehoor bijna alle toekomstige medewerkers. Dat worden alle medwerkers van de BOP, het werkcafé van Radar, de Vraagwijzer van Charlois’ Welzijn, het Hulp en Informatiecentrum van Charlois’ Welzijn, de beheermedewerkers van de Nieuwe Unie, een aantal medewerkers van SoZaWe, Pendrecht Zet Door en de Plein Ontwikkelings Maatschappij.
One stop shop was een werknaam. De uiteindelijke naam werd bekend gemaakt. Die naam wordt Servicepunt Pendrecht. Lionel Martijn van de deelgemeente en Dennis Lausberg van de Nieuwe Unie hakten een knoop door. De inzendingen van de prijsvraag legden ze naast zich neer. De Zeeuwse Babbelaar en andere leuke namen ten spijt, zij haalden het niet bij de beide dragers van het initiatief.
23 april gaan de deuren open. Er wordt de komende week verhuisd. Die maandag start men met een ontbijt en de directie van de Nieuwe Unie en het bestuur van de deelgemeente maken dan ook hun opwachting.
22 mei wordt het Servicepunt Pendrecht officieel geopend. Dan wordt het groot feest.