Onthulling logo Kindercampus

PSST, hé, u daar! Wij willen u uitnodigen! In Pendrecht is er een Kindercampus. Op vrijdag 12 oktober maakt wethouder Leonard Geluk het logo van de Kindercampus Pendrecht bekend. Kinderen uit Pendrecht hebben het logo gemaakt.
Verder praat Leonard Geluk met ouders en kinderen over de Kindercampus. Uiteraard drinken we een glaasje op het nieuwe logo. Bent u nieuwsgierig geworden of weet u nog niet wat de Kindercampus is?
Kom dan kijken en luisteren! De Kindercampus voor Alle kinderen in Pendrecht! Later!

Programma 12 oktober
15.15 Welkom door lid Dagelijks Bestuur Ed Goverde aan wethouder Leonard Geluk
15.20 Onthulling logo Kindercampus
15.25 Kinderen zingen met de Leonard Geluk en Ed Goverde
15.35 Ouders en kinderen in gesprek met Leonard Geluk
15.50 Proost! Op het mooie logo
16.00 Einde

Welke activiteiten biedt de Kindercampus aan de kinderen in Pendrecht:
Kinderkunstclub op woensdagmiddag en de vrije vrijdagmiddag
Tijdens de kunstclub wordt vrij geschilderd en wordt verteld over bekende schilders. Daarna wordt geoefend met het schilderen en maak je tenslotte je eigen schilderij.
Kinderknutselclub op woensdagmiddag en de vrije vrijdagmiddag.
In het wijkgebouw vindt elke week een andere knutselactiviteit plaats, waaronder boetseren met brooddeeg of gips, origami (japanse vouwkunst), tekenen, leuke spelletjes, en werken met strijkkralen.
Ontwerpen op woensdagmiddag en de vrije vrijdagmiddag
Wil jij ook leren om een mooi logo te ontwerpen? Wat vind jij van de logo’s en merknamen die je om je heen ziet? Onder leiding van een echte vormgever ga je aan de slag met beeld en tekst.
Keramiek (bij de passage) alleen op woensdagmiddag
In de passage kun je meedoen aan activiteiten zoals pottenbakken, schalen schilderen of je eigen kunstwerk kleien en beschilderen. Als jouw beeldje in de oven is gaat het prachtig glanzen!
TOS Zuiderpark avonturen op woensdagmiddag en de vrije vrijdagmiddag.
Je wordt met de bus naar het Zuiderpark gebracht. De komende drie weken organiseert TOS voor jullie verschillende activiteiten zoals waterfietsen, kanovaren en steppen.
TOS spel op plein 1953 alleen op woensdagmiddag
Op het plein kan je meedoen aan verschillende sport- en spelactiviteiten. Met natuurlijk leuke circusactiviteiten zoals de diabolo.
TOS sport en spel Rillandbathstraat alleen op de vrije vrijdagmiddag
Samen met twee TOSsers en een grote tas met sport- en spelmaterialen ga je naar het sportplein op de Rillandbathstraat. Daar staat jullie een actieve middag te wachten.
Speeltuin 7 hutten bouwen alleen op de vrije vrijdagmiddag
In Speeltuin 7 ligt een heleboel hout op je te wachten. Dat kan je gebruiken om in twee middagen een mooie hut te bouwen. Het is natuurlijk het leukste om een hele grote hut te maken, samen met je vrienden en vriendinnen.
Muziek maken alleen op de vrije vrijdagmiddag
Samen met de BAF gaan jullie muziek maken of zingen in het Pendrecht theater. Als je al een instrument hebt neem het dan mee.