Ook de kopers gaan opknappen!

Armando Monsanto, Pendrecht’s musicus en woonachtig aan de Krabbendijkestraat, is huurder in een flat waar de verhoudingen helemaal uit de hand zijn gelopen. Hij weet niet meer wie er nu wel en wie er nu niet in de flat woont en soms heeft ie contact met buren en een tijdje later wonen er weer geheel andere mensen. Er gaan allerlei zaken in de flat achteruit.
Hij kijkt een beetje jaloers naar de andere kant van de straat, daar is het pand voorzien van een nieuw verfje en zijn de portieken afgesloten. Er moet ook aan deze kant van de Ossenisseweg nog veel gebeuren.

Via Pendrecht Zet Door wordt in kaart gebracht hoe het nu precies zit met de Verenigingen van Eigenaren in de wijk. Vervolgens is er een idee om die verenigingen en de kopers te gaan benaderen. Deze delen van Pendrecht moeten er tenslotte straks ook goed uit gaan zien. De sfeer, die er was, toen Armando Monsanto in Pendrecht kwam wonen meet weer terugkomen, toch?