Opening tentoonstelling Nicole Driessens en Ivo van den Baar

Op zondag 13 november om 15:00 uur opent mevrouw A. Wieringa – de Kievit de tentoonstelling van Driessens & van den Baar, ook wel bekend als Wandschappen, in Hommes, Charloisse Kerksingel 14, 3082 DA Rotterdam.
Opening zondag 13 november om 15.00 uur door Mevrouw A. Wieringa – de Kievit, Stout Group BV.

Finissage zondag 18 december vanaf 16.00 uur met vertoning van Miss, een korte film van Zhang Yan.

in Hommes, Charloisse Kerksingel 14, 3082 DA Rotterdam.

Driessens & van den Baar, ook wel bekend als Wandschappen, creëren dit najaar een tentoonstelling met nieuwe werken van de afgelopen twee jaar. Hiervoor gebruikt het kunstenaarsduo onder meer een installatie met een tapijt, een portrettengallerij van hun kinderen en een gehaakt ziekenhuisbedje. Het brede scala aan materialen en technieken illustreert de veelzijdigheid van hun vrije werk. Sinds Nicole Driessens en Ivo van den Baar er 20 jaar geleden neerstreken, hebben zij Rotterdam Charlois niet meer verlaten. Sterker nog, dit beweeglijke stadsdeel is een steeds grotere inspiratiebron gebleken. Naast het leven in de stadsgemeenschap speelt familie voor hen een grote rol. De alledaagse emoties die komen kijken bij het ervaren van het leven in een gezinsverband worden door het duo omgezet in tastbare elementen met een universele zeggingskracht. Andere werken zijn gebaseerd op de lokale en persoonlijke ervaring van de natuur. Zo halen Driessens & van den Baar het bladerdak van bomen uit de buurt de galerie binnen en delen zij hun fascinatie voor ongerepte bergmeren met de bezoeker.

Zhang Yan komt uit Shanghai, China en woont in Rotterdam, waar zij de masteropleiding Lens-Based Media Design aan het Piet Zwart Instituut volgt.

Deze tentoonstelling is mede mogelijk door bijdragen van Deelgemeente Charlois en Dienst Kunst en Cultuur Rotterdam