Organist Jan van Dijk in radiouitzendig 17 april

Jan van Dijk, organist en organisator van de zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk schreef een brief aan belangstellenden. De uitzending is al geweest, maar is nog te beluisteren op Uitzending Gemist.
Jan van Dijk
Avenue Carnisse 128
2993 MH Barendrecht

Aan belangstellenden.

Barendrecht, 14 april 2011

Beste mensen,

Graag wil ik jullie attent maken op een radio uitzending a.s. zondag 17 april.

Enige tijd geleden bedacht ik mij plotseling dat het toch jammer zou zijn als de Marcus Passie van Addie de Jong nooit meer uitgevoerd zou worden. Wij hebben daar gezamenlijk indertijd zoveel genoegen aan beleefd en veel inspiratie door ontvangen.

Ik heb toen aan de redactie van het programma “Musica Religiosa” de CD opgestuurd die in 2007 van onze uitvoering in de Open Hofkerk is gemaakt. De presentator van het programma, de heer Kees Schuurman, heeft daar positief op gereageerd. Hij vond het interessante muziek en wilde er wel aandacht aan besteden.
Jannie en ik gingen 7 april naar Hilversum waar de opname in het gebouw van de IKON plaats vond. Er is ca. 20 minuten muziek opgenomen en ca. 10 minuten gesprek. Hoeveel daarvan uitgezonden zal worden weet ik niet.
Ik denk dat jullie het wel leuk vinden om te kunnen luisteren, vandaar dit briefje.
Je moet afstemmen op Radio 5. De uitzending begint na het nieuws om 18.00 uur en duurt tot 19.00 uur. In hetzelfde programma wordt aandacht besteed aan passiemuziek van Kees van Eersel.
De uitzendingen kunnen ook later beluisterd worden via de website van de IKON.

Eveneens wil ik jullie graag uitnodigen bij twee feestelijke concerten in de Open Hofkerk:

15 mei: viering van het 40-jarig bestaan van het Open Hoforgel met o.a. Spaanse orgelmuziek en na de pauze een keuzeprogramma vanuit de gemeente met o.a. het Hallelujakoor van Handel en het slotkoor uit de Johannes Passion van Bach.
18 september: viering van mijn 50-jarig organistenjubileum met een programma van mooie orgelmuziek die ik zelf graag speel.
Beide concerten beginnen om 15.00 uur en de toegang is vrij.

Verder speel ik nog een middagpauzeconcert in de Laurenskerk op dinsdag 3 mei om 12.45 uur na het middaggebed dat om 12.15 begint en een concert op zaterdag 18 juni om 15.00 uur in de Oude Kerk Charlois.

Dank voor je aandacht en hopelijk tot ziens.

Jan van Dijk

De uitzending is dus al geweest maar nog te beluisteren op: