Orgels en Vrede-concert in Open Hof Kerk

In het kader van de serie “Orgels en Vrede, rond 14 mei” van Rotterdam Orgelstad vinden 11 herdenkingsconcerten plaats in Rotterdamse kerken. Het eerste concert vindt plaats op zondag 2 mei in de Open Hof Kerk.
Aanvang 15.00 uur tot ca. 17.00 uur. Er is pauze. De toegang is € 6,–, Rotterdampashouders € 4,–
In het kader van de serie “Orgels en Vrede, rond 14 mei” van Rotterdam Orgelstad vinden 11 herdenkingsconcerten plaats in Rotterdamse kerken. Het eerste concert vindt plaats op zondag 2 mei in de Open Hofkerk Rotterdam-Pendrecht. De wijk die onder zo’n bijzondere architectuur na de oorlog is gebouwd. In deze kerk staat een prachtig neo-barok orgel.
De aanvang van het concert is 15.00 uur, einde ca. 17.00 uur. Er is pauze met koffie en thee zodat u elkaar kunt ontmoeten. De toegang is € 6,–, pashouders € 4,–

Medewerkenden:
Tenor: Ard Verkerke
In de Wolkenkoor o.l.v. Willem Blonk
Organist: Anton Doornhein

Het thema “Da Pacem Domine” verwijst naar de Vrede in de Heer, de vrede die alle verstand te boven gaat. Prachtige orgelwerken zoals een Ricercare van Joh. Seb. Bach en twee heel bijzondere composities over het genoemde thema “Poem of Peace” en “Chant Héroique” van Jean Langlais worden uitgevoerd alsmede met koormuziek van Mendelssohn, Arvo Pärt en Martijn Koolhoven.

Het programma vermeldt ook werken van de Rotterdamse componisten Joh. Th. Lemckert (voormalig organist van de Laurenskerk) en van J. B. Verrijt.

Willem Blonk is kerkmusicus in de Open Hof in Ommoord (foto boven).
Willem heeft veel mooie projecten op zijn naam staan zoals in 2009 de uitvoering van het volledige oratorium Paulus van Mendelssohn in beide Rotterdamse Open Hofkerken.
Anton Doornhein is organist van de RK kerk Het Steiger in Rotterdam-Centrum. Hij is een veelgevraagd concertorganist.

Het In de Wolkenkoor (foto onder) is ontstaan vanuit de Open Hof in Ommoord en treedt regelmatig op met interessante programma’s.