Originele felicitatie van dagburgemeester aan voormalig wijkregisseur

Harry de Boer was wijkregisseur van Pendrecht voor Woonstad Rotterdam gedurende een aantal jaren. Niet iemand die zomaar even langskomt en weer even snel vergeten wordt.

Harry maakte indruk. Deed zijn werk met een bepaalde passie en de wijk kreeg ook te maken met zijn bijzondere kwaliteiten als zanger in het Oeral Kozakkenkoor. Het koor trad een aantal malen op en trok volle zalen.

In 2008 organiseerde Vitaal Pendrecht de Olympische Spelen van Pendrecht. Er kwam een openingsceremonie en een sluitingsmanifestatie Of Mice and Mozart maakte deel uit van de start. Talenten uit de wijk traden op op een podium. Zij werden geregisseerd door Nadine de Boer, een dochter van Harry. Het podium had een decor en Mirella de Boer een andere dochter van Harry maakte dat decor.

Het aardige van dat laatste werk was dat het in de wijk bleef. Het werd aangebracht op het transformatorhuisje in de Serooskerkestraat.

Dagburgemeester Mario Bosch gebruikte een foto van dit paneel, zette er zijn felicitaties op en plaatste het op Harry’s Facebook pagina.