Over de Slinge net niet sportiefste school

De titel en cheque van 5.000 euro ging naar De Springbok uit Den Haag.

‘De finale ging heel goed’, vertelt Bart van Wensen, Lekker Fit! vakdocent. ‘Sterker nog, toen de jury voorlas waarom de winnaar gekozen was, waren wij ervan overtuigd dat wij gewonnen hadden. De teleurstelling was dus wel groot toen dat niet zo bleek te zijn. Maar vooral bij de docenten. De kinderen waren gewoon ontzettend trots.’ De ervaring was toch erg positief. ‘De nominatie was al erg mooi en we hebben nog wat ideeën opgedaan voor nieuwe activiteiten.’ Over de Slinge kreeg 1.000 euro voor de nominatie. Dit bedrag mag de school besteden aan gymnastiekmaterialen.

Filmpjes

Tijdens de voorbereiding op de finaledag en op de dag zelf zijn filmopnames gemaakt van de leerlingen, de directeur en de gymdocenten. Het filmpje van de voorbereiding staat hieronder.

Van de finaledag komt nog.

Want ook al zijn ze niet de sportiefste basisschool van Nederland, Over de Slinge is wel een Lekker Fit! basisschool. Daar zijn de kinderen heel trots op!

Ook hoe zij zich hebben ingezet en voorbereid. Wordt vervolgd dus…