Pendrecht heeft nu ook een rechtswinkel: Rechtswinkel Maasstad

Vijf studenten Rechtsgeleerdheid van de Erasmus Universiteit hebben de Stichting Rechtswinkel Maasstad opgericht. Zij zitten in het laatste jaar van hun bachelorstudie en willen hiernaast graag iets voor de maatschappij doen en tevens praktijkervaring opdoen. Dat doen zij nu middels een eigen rechtswinkel.

Wat doet de rechtswinkel?
De studenten bieden als vrijwilligers gratis hulp aan op de volgende rechtsgebieden: arbeidsrecht, bestuursrecht en sociaal zekerheidsrecht (bijvoorbeeld geschillen met de overheid), consumentenrecht, huurrecht, personen- en familierecht.

Op welke wijze zij u verder helpen, hangt af van het juridische probleem dat u heeft en uw eigen zelfredzaamheid. De studenten kunnen uitleg of advies geven, maar ook namens u het probleem oplossen (bijvoorbeeld een bezwaarschrift schrijven). Bij zeer ingewikkelde zaken kunnen zij u doorverwijzen naar een advocatenkantoor.

Waar en wanneer?
Tweemaal per week houdt Rechtswinkel Maasstad een inloopspreekuur: maandag en woensdag tussen 18.00-20.00 uur. U kunt gewoon binnenlopen, een afspraak maken is niet nodig.

Vitaal Pendrecht stelt een ruimte beschikbaar in de Kinderfaculteit in De Middelburgt op Plein 1953 nr. 192 b. Stichting Rechtswinkel Maasstad is een zelfstandige stichting en valt niet onder de verantwoordelijkheid van Vitaal Pendrecht. In hetzelfde gebouw zit ook De Praktijk (zie het vorige bericht op deze site) waarmee een goede afstemming zal plaatsvinden, om eventueel cliënten van De Praktijk door te verwijzen naar de rechtswinkel.

Meer informatie staat op www.rechtswinkelmaasstad.nl