Poging tot diefstal zorgboerderij De Vier Heeren

Op de FaceBook pagina van de Belangenorganisatie Charloisse Lagedijk staat het volgende bericht.

Poging tot diefstal bij zorgboerderij De Vier Heeren

In de nacht van maandag op dinsdag heeft men tot twee keer toe een poging gedaan om een aantal dieren te stelen bij de zorgboerderij De Vier Heeren op de Charloisse Lagedijk.

Rond half 12 `s avonds betrapte een van de medewerkers van de zorgboerderij een man die het hekwerk van de volière aan het doorknippen was. Nadat de medewerker vroeg waarmee de man bezig was, werd er zeer agressief gereageerd en kreeg de medewerker een kniptang naar haar hooft gesmeten en maakten de man zich uit de voeten.

Vervolgens is men rond 2 uur `s nacht nog een keer terug gekomen, en heeft men geprobeerd de 2 mini lama`s te stelen die op een veldje stonden aan de overkant van de zorgboerderij.

De kwetsbare bewoners en het personeel van de zorgboerderij zijn van het hele gebeuren danig overstuur geraakt. Men gaat nu op korte termijn bewakingscamera`s ophangen rondom de boerderij. De politie heeft ter plaatse onderzoek verricht, maar de daders zijn [nog] niet gevonden.

Wij adviseren bewoners daarom bij verdachte zaken direct de politie te bellen. Wij hebben aan de wijkagent gevraagd om vooral in de nachtelijke uren de politie wat vaker door ons gebied te laten rijden.