Reactie op artikel in AD en op sluiting wijkgebouw de Middelburgt

Er kwam een verzoek binnen via de reactiemail.
Verzoek en antwoord volgen hieronder.

‘Zojuist(5-8-10)het positieve stuk in het AD gelezen over Pendrecht. Maar er gaan ook geruchten over de clubs die in de Middelburgt al jaren zijn. Deze zouden weg moeten,vooral de activiteiten voor ouderen. Wij doen al jaren linedansen op de woensdagmorgen en hebben een club van 30 à 35 dames en heren die zo’n 2 uur lichaamsbeweging en gezelligheid hebben.
Dit zou tegenstrijdig zijn met het artikel in de krant. Ik zie uw juiste antwoord hierover graag tegemoet’

Dat antwoord heeft de schrijver van die reactie inmiddels gemaild gekregen.

Op het wijkgebouw hangt een mededeling van de deelgemeente Charlois over een andere toekomst van het wijkgebouw. Per 1 januari 2011 krijgt dat immers een andere bestemming. De deelgemeente kan de kosten van het gebouw niet meer dragen. De deelgemeente is zelf flink gekort en de geluiden uit Den Haag wijzen erop dat het eind van die kortingen nog lang niet in zicht is.

De wijkcoördinator is op dit moment druk bezig om in kaart te brengen waar de groepen, die gebruik maken van de Middelburgt, zoals de groep waarover gesproken wordt, naar toe kunnen.

Vragen kunnen gesteld worden aan Gerard Ton van de deelgemeente op telefoonnummer 010 – 410 74 27 of per mail: g.ton@charlois.rotterdam.nl