Rustig aan de Tiengemetensingel, maar hoe zit het daarachter?

Een vredig tafereeltje aan de Tiengemetensingel, maar Jaap Hulswit woont net een straatje achter die singel en ervaart de omgeving stukken minder in balans.
Op de foto van zondag 7 augustus 2011 op deze website staat een tafereeltje met zwemmende eenden met op de achtergrond riet langs de Tiengemetensingel.

Dat het midden in Pendrecht is blijkt uit de verder liggende achtergrond waarop de flats aan de Dirkslandhof.

Zouden we achter de fotograaf kunnen kijken dan zien we een andere buurt. Met daarin de straat van Jaap.

Hij schreef onlangs de volgende reactie:

“Ja een voetbalveldje in je straat lijkt leuk voor de mensen, die dat bedachten. Ja die wonen niet hier dichtbij. Als je geluk hebt als bewoner komt de bal niet jouw kant op. Anders dan zit je toch zeer recht overeind door de knal van de bal. En ik hoor nu meer klachten over dit veld. Die mensen willen er door gaan verhuizen. Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden voor er bewoners zelf gaan kijken hoe ze het stil kunnen leggen. Vriendelijke groet de bewoner. PS heb weinig hoop dat ze wat er aan willen gaan doen”

Op de flats is het afsprakenbord van Mensen Maken de Stad zichtbaar. Voor Jaap’s straat werd er een paar jaar geleden ook zo’n bord gemaakt en Jaap kreeg dat overhandigd door de portefeuillehouder van toen, Lionel Martijn. Die is er inmiddels niet meer en Mensen Maken de Stad trouwens ook niet meer. Het bord werd overigens niet opgehangen.
Maar misschien wordt het tijd om die afspraken nog eens op te halen en het bord alsnog op te hangen. En eens te kijken hoe die eenden dat met elkaar regelen.