Schouwen op een mooie donderdagmorgen in mei

De deelraadsleden Matthijs van Muijen rechts op de foto en Meta Peeters links van Ilona Otter, beheercoördinator Pendrecht namen deel aan de schouw, welke donderdag 6 mei ’s morgens gehouden werd in de Herkingenbuurt.

Bij zo’n schouw wordt aan de hand van een folder met foto’s bekeken hoe de gemeente het onderhoud van de wijk er vanaf brengt. Bijna iedere keer vallen die waarderingen van de groep hoog uit en ook deze keer was daar geen uitzondering op.

Begonnen werd op het plein voor het Metrostation Slinge en op die manier werden de vast punten in de buurt aan een nauwkeurig onderzoek onderworpen. Geen blikje, geen stukje onkruid, bijna niets ontgaat de betrokken bewoners van Pendrecht. De twee raadsleden raakten behoorlijk onder de indruk van die betrokkenheid.

Matthijs is overigens geen onbekende in Pendrecht. Als gemeenteraadslid bezocht hij de wijk ook al verschillende keren.

Voor Meta is Pendrecht een thuisbasis, zij woont in de wijk. Maar op deze manier kijk je toch met heel andere ogen naar je wijk.