Voorzitter Sedat Atacan verlaat als laatste het schip

Binnen in het pand aan de Oosterlandstraat 2 en het Noordgouwepad 10 wordt druk geschuurd en gewerkt aan een grootscheepse verbouwing. De Stichting Manoyla heeft het pand gekocht en gaat zich binnenkort vestigen in het pand, waar 7 jaar lang het Turks Huis in Pendrecht haar activiteiten hield.

De vereniging is op zoek naar een nieuwe ruimte en als alles goed gaat is die ook gevonden aan de Sommelsdijkstraat 35.

Sedat Atacan helpt als voorzitter van de vereniging Turks Huis in Pendrecht de stichting op weg. Hij kent de mensen, die nu het pand gaan gebruiken. Hij heeft van hen een tijdlang de ruimte in gebruik weten te houden voor zijn vereniging. Maar eens moest de stichting toch zelf aan de slag in het pand. Zij maken er een weekend school van en er komen ook andere activiteiten van de stichting in. Waarover later meer in deze nieuwskolommen.

De spullen van de vereniging zijn tijdelijk op een andere plek opgeslagen en komen straks allemaal weer goed van pas in het nieuwe onderkomen. Sedat liep donderdag 6 mei nog voor een laatste keer de ruimten van het pand door en vertelde hoe men het pand ging verbouwen en waar wat kwam.

Met een beetje weemoed sloot hij om 17:45 uur voor het laatst de deur van wat je bijna zijn tweede huis zou kunnen noemen. Zo’n beetje als een kapitein, die als laatste het schip verlaat. Het schip gaat overigens niet ten onder en de vereniging Turks Huis ook niet, maar de symboliek is treffend voor het gevoel wat de voorzitter die donderdagmiddag overkwam.