Sedanur doet haar relaas over zitting kinderdeelraad aan deelraadsvergadering

Tijdens de vergadering van de deelgemeente Charlois op 21 april 2008 deed de voorzitter van de kinderdeelraadsbijeenkomst verslag van de vergadering van de afgelopen middag in Theater Zuidplein.
Goedenavond dames en heren van de deelgemeenteraad Charois,
Ik ben Sedanur Demirci.
Vanmiddag was ik voorzitter van de kinderraad
Ik was best zenuwachtig en nu ook, maar ik ben blij dat ik voorzitter mocht zijn.
We hebben vanmiddag het verslag van de kinderraad van vorig jaar vastgesteld.
Verder hebben we gepraat over :
• veiligheid
• schoon Pendrecht
• buiten spelen
• Pendrecht lekker fit en
• discriminatie
Op de publieke tribune zaten kinderen van onze scholen en die deden ook mee.
Berry vertelde over wat hem ’s middags was overkomen.
U krijgt later een uitgebreid verslag van onze griffier Dalila Messaoudi.
Wat ik hier vast wil zeggen is dat wij goed geholpen werden door meneer Goverde, en door uw voorzitter meneer Van der Schee. Toen meneer Goverde weg moest nam meneer Gerrits het samen met meneer Breijer van hem over en ook zij hebben ons ook goed antwoord gegeven op vragen die er uit de kinderraad kwamen.
We hebben ook de kleuren van de prullenbakken op onze scholen uitgekozen. Blauw voor Over de Slinge en rood voor de Beatrix en voor de Hoeksteen ook blauw.
Verder zijn wij blij met de uitspraak dat het uitlaatterrein voor hinden langs de Kerkwervesingel, waar wel drie scholen in de buurt zijn weggaat.
We zijn benieuwd naar het effect van de lekker fit scholen, zijn de kinderen ook fitter geworden. Meneer Gerrits heeft beloofd dat dat uitgezocht zal worden.
We vinden nog steeds dat de auto’s te hard rijden in de 30 kilometer straten.
En er is ons een plek beloofd om graffiti op te spuiten.
Ik wil het hierbij laten.
Ik vind dat de deelgemeente Charlois het heel goed doet met ons en hoop dat de punten die we aangekaart hebben ook echt uitgewerkt worden.
Ik wens u een prettige vergadering en nogmaals bedankt dat wij vanmiddag het bestuur van de deelgemeente mochten doen.
We hebben er erg veel van geleerd.