Sonja Krijgsman nam afscheid van Pendrecht en de winkeliersvereniging

Sonja was een beetje teleurgesteld dat er geen vertegenwoordigers uit de politiek waren bij haar afscheid. Zij had een toespraak voorbereid en had een aantal goede aanbeveling voor hen en voor de nieuwe beheerder van de winkels op en rondom Plein 1953. Sonja was in dienst van de WOM, Wijkontwikkelings Maatschappij en de Pleinontwikkelings Maatschappij (POM). Inmiddels zijn de winkels in beheer bij de Nieuwe Unie. En de deelgemeente heeft een bureau ingeschakeld om activiteiten voor Plein 1953 te ontwikkelen.

De belangrijkste suggestie van Sonja was: “Ik zou de prijs per m² (nu is dat € 170,00 per m²) voorlopig omlaag doen. Als dat zou gebeuren scheelt dat een heel stuk. En zouden er veel meer winkels van de hand gaan. Doe de winkels de komende twee jaar voor 100 euro minder in de verhuur. De mensen hebben nu immers zware tijden op Plein 1953!”

De winkeliers waren er wel en stuk voor stuk zetten zij Sonja in het zonnetjes.
Een speciale blijk van waardering was er van gebiedsmanager Duco de Bruijn. Volgens hem heeft Pendrecht het opheffen van het betaald parkeren aan Sonja te danken. Zij heeft zich daar extra voor ingespannen en wist waar de sleutel lag tot verandering van het gemeentelijke beleid als het om parkeren gaat.

De situatie rond het ondernemen op Plein 1953 is drastisch veranderd. Woonstad Rotterdam (de Nieuwe Unie) heeft nu de verantwoordelijkheid rond het beheer. Er gaan zaken veranderen. En er moet volgens deskundigen echt iets gaan gebeuren aan de panden.

Er is ook een nieuwe Pleinmanager. Zij heet Jaklien Borms. Zij was op het afscheid van Sonja en had de uitnodiging voor Sonja’s afscheid verzorgd.

Jaklien staat op het onderste fotootje.
Vitaal Pendrecht hoopt dat zij even doortastend is als Sonja Krijgsman.