Thea en Nel oefenen, maar hebben echt een Unoxmuts nodig

Er wordt druk geoefend en ook gezocht naar attributen voor de Theaterschouw PENDRECHT DROMEN & IDEALEN. Het is kort dag want zondag 30 januari is de truy out al. Alles is uitverkocht, dus er zit een behoorlijke druk achter.
Nel en Thea zijn in de Toneelwinkel, of zoals Cees Bavius dat zo mooi kan zeggen ‘onze foyer’, druk aan het repeteren. Cees Bavius is op het fotootje ook nog net op de achtergrond te zien. Hij heeft de tekst in handen en volgt de dames nauwlettend. Soms soufleert hij de tekst. Dat levert weer leuke reacties van Nel van Dijk op, die weliswaar wat moeite heeft met de korte teksten, maar dan weer heel gevat de draad op kan pakken.
Hesna en Anneriek staan ook op de foto en zitten tegenover de dames als een soort van publiek.

De attributen ontbreken nog. De rolstoelen en de muts van hun sponsor. Ja, we leven in een tijd van bezuinigingen van de overheid en alles moet gedragen worden door het bedrijfsleven, dus moet overal reclame bij. Want sponsors moeten vermeld worden, nietwaar.

Maar wie doet er mee aan de nieuwjaarsduik en heeft twee van die fraaie mutsen van de grootste rookworsten producent voor de theatervrouwen.