Verslaafden met psychische problemen komen naar Pendrecht

Zoals u door de deelgemeente bent geïnformeerd is de Deelgemeente Charlois van plan om 114 verslaafden met psychische problemen in het Zorghotel aan de Charloisse Lagendijk te huisvesten.
We hebben in Pendrecht nu al een fiks aantal plekken voor opvang van en zorg voor mensen die om wat voor reden dan ook bijzondere zorg nodig hebben: de Plantage, de daklozenopvang Sliedrechtstraat, Korsakofpatiënten in Slingedael, huisvesting van ‘probleem’ jongeren, opvang voor alleenstaande jonge moeders, in de Sommelsdijkstraat zit opvang voor mensen met psychische problemen die zelfstandig (willen gaan) wonen, een zorgboerderij (splinternieuw) aan de Charl. Lagendijk. We kunnen dus wel stellen dat Pendrecht zijn bijdrage in de zorg meer dan voldoende levert. En toch wil de Deelgemeente in het Zorghotel nog eens zo’n 114 patiënten gaan plaatsen die psychische problemen hebben door verslaving. Ze komen vrijwillig en mogen overdag naar buiten. Hoewel Plein 1953 ’s zomers nog regelmatig ‘schoongeveegd’ moet worden, begint Pendrecht steeds verder overeind te krabbelen. En dan krijgen we dit weer op ons bord. Natuurlijk moeten deze mensen een plekje hebben. Maar waarom in Pendrecht? Daarom ben ik een handtekeningenactie begonnen om te proberen dit tegen te houden. U kunt uw handtekening zetten bij de winkeliers op het stukje van de ‘kippenboer’, bij de schoenenwinkel in de Krabbendijkestraat, Primera en de fysiotherapie praktijk. Doe dat, dan ga ik ermee naar de eerstvolgende raadsvergadering om de bestuurders te vertellen dat we dit niet meer pikken in Pendrecht! Alvast heel hartelijk bedankt!

Agnes Morene