Turks Huis één dag dicht

Voorzitter, Sedat Atacan, vindt het niet leuk, maar noodgedwongen moet de vereniging toch een veer laten.

Vanaf nu zal de deur van het Turks Huis aan de Sommelsdijkstraat 35 iedere woensdag dicht zijn. ’s Morgens zullen de vrouwen vanaf 9 tot 12:30 uur er hun activiteit hebben en ’s middags en ’s avonds gaat de deur echt dicht.

Vanaf het ontstaan van de vereniging op 28 mei 1994, de grote Opzoomerdag, was het huis iedere dag van de week geopend. Je kon er van 10 uur ’s morgens tot 10 uur ’s avonds en soms later terecht voor een praatje, kopje thee, samen naar een voetbalwedstrijd kijken etc.

Maar dat zit er niet meer in. Nou ja die ene dag.

Inmiddels wordt er wel gewerkt aan het Internationaal Kinderfeest op 23 april samen met de speeltuinvereniging Neeltje Jans en zal er in oktober een 20-jarig jubileumfeest gehouden worden.