Turks Huis plant zelf nieuwe bomen

Het is ook lente vopor het Turks Huis in Pendrecht aan de Sommelsdijkstraat 35. Donderdagmorgen 15 maart werden de stoeltjes voor het gebouwtje gezet en gingen ze aan de slag in het tuintje.

Daarin staat een appelboom en nog een paar andere boompjes, die in de toekomst allerlei lekkers op gaan leveren.

Ze vroegen om dergelijke bomen in het kader van de actie Charlois BOOMing, maar kregen te horen dat er niet in paste.

Dan planten we ze zelf.

En zo gebeurde.

Later op de dag werd er ook een partytent op het terras gezet. Voor een prikkie op de kop getikt van één van de leden.

De vereniging krijgt vast weer een stevige plek in de buurt, zoals dat vanaf het ontstaan van de vereniging in 1994 het geval is. Toen begonnen zij in de Herkingenstraat. Ze zaten 7 jaar aan de Oosterlandstraat en zijn nu weer terug in de Herkingenbuurt.

Ze pakken daar weer een heleboel oude contacten op.