Vacature Beheerder Arboretum

Stichting Pendrecht Vooruit zoekt per april 2021 een beheerder voor 4-6 uur per week voor het Arboretum in Pendrecht.

Wat is het Arboretum? Het Arboretum Pendrecht is een groene oase aan de rand van de wijk. Op de Middelharnisstraat 275 was ooit een verwaarloosde educatieve tuin. Hier is vanaf 2014 door bewonersvereniging Vitaal Pendrecht en met vereende krachten van wijkbewoners een levendige groene buurttuin gemaakt. Zo’n veertig buurtbewoners huren hier een tuin om eigen groenten te verbouwen. Er is een imker actief, een jeu-de-boulesclub en een mooie grote keuken waar door groepen gekookt kan worden. Er zijn zowel binnen als buiten regelmatig activiteiten voor kinderen vanuit de Kinderfaculteit. Sinds 2020 valt het Arboretum onder dezelfde stichting als de Kinderfaculteit, namelijk St. Pendrecht Vooruit.

Welke taken doe je als beheerder?

• Sociaal beheer – je hebt contact met alle gebruikers (buurtbewoners, vakdocenten Kinderfaculteit, jeu-de-boulesclub, vrijwilligers, stagiairs, etc.), handhaaft de afspraken en signaleert wat er nodig is. Je onderhoudt proactief de contacten met belangrijke partners in de wijk en de Gemeente Rotterdam.
  • Administratief en financieel beheer – je houdt de verhuur van 40 tuintjes bij. Alle huurders krijgen jaarlijks een nieuw contract en betalen jaarlijks een (contante) financiële bijdrage. Je houdt de plattegrond actueel en draagt zorg voor een accurate administratie van borg en sleutels. Over de financiële administratie heb je contact met de boekhouder van St. Pendrecht Vooruit.
  • Technisch en facilitair beheer – je zorgt ervoor dat het Arboretum er binnen en buiten netjes onderhouden bij ligt. Dit doe je zelf en samen met onze onderhoudspartner Reclassering, de Gemeente Rotterdam en waar mogelijk andere partners. Kortom: we zoeken iemand met hart voor Pendrecht en affiniteit met tuinieren. Iemand die flexibel, nauwkeurig en sociaal is en een groot oplossend vermogen heeft. Als beheerder ben je ten minste 1 dagdeel per week aanwezig op de tuin. Bij urgente kwesties ben je bereikbaar.

Interesse?

We bieden een contract met een salaris conform cao Sociaal Werk schaal 5, of we gaan met je in gesprek over een opdracht op zzp-basis. Heb je interesse in deze uitdagende klus? Stuur dan uiterlijk 21 maart 2021 jouw CV en motivatie o.v.v. “Sollicitatie Beheerder” naar m.dekruijf@kinderfaculteitpendrecht.nl. Voor inhoudelijke vragen over de vacature ook graag mailen.