Vacature Kwartiermaker (32 uur) Stichting Pendrecht

Stichting Pendrecht Vooruit zoekt een kwartiermaker (32 uur) voor een project met studieplekken en huiswerkbegeleiding voor jongeren in Rotterdam Pendrecht. Weet jij hoe je jongeren het best kunt coachen en heb jij ervaring met het starten van nieuwe projecten? Dan zoeken we jou.

Wie zijn wij?
Stichting Pendrecht Vooruit
Je komt in dienst van Stichting Pendrecht Vooruit. Onder deze stichting vallen het project De Kinderfaculteit Pendrecht (gericht op basisschoolleerlingen) en het nieuw te starten project met studieplekken en huiswerkbegeleiding.

Stichting De Verre Bergen
Stichting De Verre Bergen (SDVB) financiert de projecten van Stichting Pendrecht Vooruit. SDVB is een Rotterdamse filantropische organisatie die kennis en kapitaal voor gedurfde ideeën beschikbaar stelt. Sinds 2011 zet SDVB zich in voor een sterker en beter Rotterdam door het bedenken, uitvoeren en onderzoeken van diverse maatschappelijke programma’s. De programma’s hebben met elkaar gemeen dat ze op een vernieuwende manier maatschappelijke vraagstukken aanpakken.

Pilot studieplekken en huiswerkbegeleiding
In Rotterdam Pendrecht starten we een nieuw project (een pilot) studieplekken en huiswerkbegeleiding. Tijdens het project kunnen jongeren (12 tot en met 15 jaar) begeleid en onbegeleid werken aan huiswerk, projecten of ander schoolwerk. Het project wordt gestart omdat er een grote vraag is vanuit de jeugd en hun ouders naar een plek waar jongeren rustig kunnen werken en samenkomen. Daarnaast zijn er in Rotterdam Pendrecht momenteel geen plekken en faciliteiten ingericht voor jongeren. De pilot zal starten in september 2020 en lopen tot en met het einde van schooljaar in juni 2020. Afhankelijk van de resultaten zal het project worden voortgezet.

Wat ga je doen?
Je zet het nieuwe pilot project van A tot Z op. In de eerste maanden ga je de wijk Pendrecht leren kennen en actief aan de slag met het opbouwen van een netwerk in de wijk. Dit doe je met bestaande organisaties en met de jongeren uit de wijk. Hierin word je ondersteund door een projectmedewerker die Pendrecht goed kent. Hiernaast werk je aan de fysieke inrichting van het pand. Dit doe je samen met de projectmedewerker en de jongeren uit Pendrecht die gebruik zullen gaan maken van de studieplekken. Dit met als doel dat de jongeren eigenaarschap voelen over de plek.
Vanaf de start van de pilot in september 2020 ben je 4 dagen per week verantwoordelijk voor het opbouwen en draaiende houden van de studieplek.

Wie zoeken wij?

• Je beschikt over HBO werk en denkniveau.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring.
  • Je bent pedagogisch onderlegd en hebt aantoonbare ervaring met het werken met jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar.
  • Je staat stevig in je schoenen en hebt affiniteit met de doelgroep.
  • Je bent flexibel, ondernemend, organisatorisch sterk en hebt belangstelling voor data en onderzoek en netwerkskills.
  • Je bent bij voorkeur snel beschikbaar, de uiterste startdatum is 1 juli 2020.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het opzetten van nieuwe projecten en/ of start-ups
  • Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is onderdeel van de procedure.

Wij bieden

Wij bieden de unieke mogelijkheid om vanaf de start een project op te bouwen rondom de jeugd in Rotterdam Pendrecht. Wij bieden een parttime positie (32 uur) met goede arbeidsvoorwaarden, zoals:

• Een passend salaris, afhankelijk van ervaring.
  • Goede pensioenregeling en werknemersverzekeringen.
  • Een contract voor de duur van een jaar, met zicht op verlenging (bij goed functioneren en bij continuering van het programma)
  • Reiskostenvergoeding.

Interesse?

Heb je interesse in deze uitdagende functie? Stuur dan uiterlijk 22 maart 2020 jouw CV en motivatiebrief o.v.v. “Sollicitatie Kwartiermaker” naar sollicitatie@sdvb.com, ter attentie van Stephanie van Sprang. De sollicitatieprocedure wordt uitgevoerd door Stichting de Verre Bergen en bestaat uit twee rondes. De eerste sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op dinsdag 31 maart. De tweede ronde staat gepland op vrijdag 17 april. Wij verwachten de procedure eind april af te ronden.

Een case en/ of referentiecheck kan onderdeel uitmaken van de procedure. Dit zal in de tweede ronde plaatsvinden.

Voor inhoudelijke vragen over de vacature of vragen over het sollicitatieproces kan je contact opnemen met Stephanie van Sprang via sollicitatie@sdvb.com of 010-2092000.