Valckensteyn bestaat niet meer

Vanaf de Burghsluissingel was het duidelijk zichtbaar: de naam Valckensteyn die met grote letters op het muurtje van de fietsenstalling was aangebracht. Het was dagburgemeester Mario Bosch die een week geleden ontdekte dat de letters waren verdwenen, als je bij het muurtje gaat kijken is nog te zien waar de letters zaten.

Navraag leerde dat de letters al twee weken eerder waren verwijderd, dat was gezien door Ewout Vogel die tegenover het voormalige bejaardenhuis woont. Maar misschien zien we de naam ooit nog eens terug in de wijk want de letters zijn gered en opgeslagen in de kelder van het Pendrecht Museum.

De beide foto’s zijn afkomstig van de dagburgemeester, hij maakte de onderste foto enkele maanden geleden in de wetenschap dat die letters wel eens weggehaald zouden kunnen worden. En dat is dan uiteindelijk ook gebeurd.

De verbouwing van de Middelburgt, het toekomstige onderkomen van het Kinder Service Hotel dat nu nog in Valckensteyn is gehuisvest, is onlangs begonnen en daarmee komt het einde van Valckensteyn nu echt in zicht. Zodra het Kinder Service Hotel is verhuisd kan de sloop van het veertien verdiepingen hoge gebouw starten.