Vliegers maken aan de Dreischorstraat

Het idee was groots uitpakken op de speelplek aan de Dreischorstraat; vliegers maken, Olympische Spelen van Pendrecht erbij, Charlois 550 en een portefeuillehouder om de ingelijste kleurplaten van de plantjesmarkt in ontvangst te nemen om die vervolgens een plaatsje te geven op het kantoor van de deelgemeente. De zon en de warmte gooide een beetje roet in het eten. Maar toch …..
Tot voor kort kon je geen activiteit organiseren vanwege de regen of de kou. Dinsdag 24 juli maakten de organisatoren van de activiteit van TOS aan de Dreischorstraat ineens het tegenovergestelde mee.

Het weer was zo goed, dat het gros van de kinderen ervoor koos om naar het strand, het zwembad of in ieder geval een andere plek buiten de buurt te kiezen. En dan zijn sommige kinderen op vakantie, dus het tijdstip van de activiteit was bij nader inzien eigenlijk minder gelukkig.

Alles was toch in gereedheid gebracht om:

1. vliegers te maken
2. de kleurplaten die kinderen op de plantjesmarkt van 26 mei gemaakt hadden en een prijs gewonnen hadden in te lijsten en te overhandigen aan de voorzitter van de deelgemeente
3. een paar wedstrijden te spelen in het kader van de Olympische Spelen van Pendrecht 2012 en de voorzitter van de deelgemeente de medailles uit laten reiken
4. weer een aantal mooie foto’s toe te voegen aan de jubileumviering Charlois 550

Maar de temperatuur was tot een hoogte gestegen, die er dit jaar nog niet was. En de eigenlijke spelertjes hadden er dus voor gekozen om naar het strand te gaan of andere dingen te gaan doen dan in de hitte op een speelplek vliegers te maken.

Dus de voorzitter van de deelgemeente en de fotograaf werden afgebeld. Dat blijft dus nog in het vat zitten en komt op een latere datum.

Wel werden er onder aanvoering van Pulbo vliegers gemaakt. Hij weet hoe dat moet. Op Curaçao staat altijd wind en is het geweldig om aan het strand vliegers te maken en die direct uit te proberen. TOS nam vliegers maken op in haar activiteiten aanbod en zodoende kwam dat onderdeel in de activiteit op 24 juli. Er waren ook collega’s van de TOSsers actief met vliegers maken in de Horstenbuurt van Zuidwijk.

Er werden dus toch met de kinderen die wel gekomen waren vliegers gemaakt en het resultaat was prachtig.

Nu even wachten tot er voldoende wind staat en ze ergens anders uit gaan proberen.

Sharissa was wel met haar oma gekomen om haar kleurplaat op te sieren. Zij had zitten dromen dat ze heel beroemd zou worden. Haar kleurplaat ging immers naar het kantoor van de deelgemeente. Helaas!

Maar ze versierde wel met haar oma en spullen van TOS haar kleurplaat en die komt vast op een later tijdstip op de Boerhaavestraat 11 te hangen. Samen met de drie andere winnende kleurplaten, trouwens.
Wordt vervolgd!