(Voedsel)hulp voor iedereen die het nodig heeft

Helaas is er veel armoede in Rotterdam en zo ook in Pendrecht. Gelukkig zijn er wel diverse mogelijkheden voor ondersteuning voor bewoners die het moeilijk hebben. In dit artikel besteden we hier graag aandacht aan.

Bijgaand vindt u een artikel uit de Havenloods over Niek Beeke. Jarenlang heeft hij in de Rotterdamse haven gewerkt tot hij in 2009 thuis kwam te zitten na een faillissement van zijn werkgever. Hij kwam in financieel zwaar weer terecht en kwam zo in aanraking met voedselcentrum Isaak & De Schittering. Hier werd hij vervolgens als chauffeur gevraagd. Bij zijn nieuwe baan voelt hij zich enorm gewaardeerd; “Het is de mooiste baan die ik ooit heb gehad”.

Actieve buurtgenoten

Niek heeft samen met zijn vrouw de weg gevonden. Opgemerkt mag worden dat hij en zijn vrouw zich in het verleden ook zeer verdienstelijk hebben gemaakt voor Speeltuin Neeltje Jans en Vitaal Pendrecht. Daarnaast zijn zij nog actief geweest als mantelzorger voor de buurvrouw. Dit echtpaar heeft hun sporen dus wel verdiend.

Isaak & De Schittering

Vanwege de grote armoedeproblemen is Voedselcentrum Stichting Isaak & de Schittering in de zomer van 2013 gestart met het dagelijks uitdelen van brood, groenten en andere levensmiddelen aan mensen die dit nodig hebben. Een flinke groep telers, supermarkten en andere bedrijven steunt het initiatief en geeft hun producten.

Anders dan de reguliere voedselbank hanteert het voedselcentrum geen inkomenscriterium. Hun voedselcentrum is er voor iedereen die hulp nodig heeft. Mensen mogen ook langskomen voor de gezelligheid en om een praatje te maken. Armoede en eenzaamheid gaan vaak hand in hand.

Voedselcentrum Isaak & De Schittering heeft 2 vestigingen in Rotterdam Zuid; Vinkenbaan 73 (Vreewijk) en Kreekplein 8 (IJsselmonde). Ze hebben een derde filiaal in de Provenierswijk aan de Jacob Loisstraat 24.

Misschien komt u voor een voedselpakket in aanmerking, vraag het eens na.

Meer informatie vindt u op Stichtingisaakendeschittering.nl.