Voetbalclub Transvalia ZW viert 110-jarig jubileum

Vandaag (donderdag) bestaat de oudste voetbalclub van Rotterdam-Zuid, Transvalia ZW, 110 jaar.
De oudste voetbalclub van Rotterdam-Zuid, Transvalia ZW, bestaat vandaag (donderdag) 110 jaar.

Transvalia ZW ligt aan de Charloisse Lagedijk en is de oudste voetbalclub van Rotterdam-Zuid en bestaat op 14 mei 110 jaar. Dat wordt drie dagen lang uitgebreid gevierd. Op 14, 15 en 16 mei zijn er toernooien, festiviteiten, eten, een barbecue en een feestavond.

De club begon in 1905 met een balletje trappen op een grasveldje aan de Persoonshaven. Na een tijdje mocht er verder gevoetbald worden op een terrein op het Afrikaanderplein. Later verhuisde men naar de Kromme Zandweg en de Oldegaarde. Sinds 1978 is de club gehuisvest aan de Charloisse Lagedijk 761, aan het einde van de Krabbendijkestraat.