Volleyballen in de Halsterenstraat

In de straat hing dit spandoek. Het spandoek is door de kinderclub van de straat gemaakt in de ruimte die de Nieuwe Unie beschikbaar heeft gesteld. Het was de eerste activiteit van de kinderclub. Op het straatdiner hadden kinderen al wel tekeningen gemaakt, maar daarvoor waren ze echt uitgedaagd door de TOS-sers van het plein. Dit was het een zelfstandige activiteit. Sila Pollack en Inge van der Klooster hebben deze activiteit begeleid. En wat vindt u van het resultaat. Professionals doen het niet beter. Bravo Sila en Inge en natuurlijk de kinderen, die het uitgevoerd hebben.

Andere straten kwamen met teams naar de Halsterenstraat. Onder hen de Papendrechtstraat en de Melissantstraat. Natuurlijk won de straat die het meest onder leiding van Marisca Giel getraind had, de Halsterenstraat, het toernooi. Bij de barbecue werd het zo druk, dat er niet meer gelet kon worden wie nou wel en wie nou niet meegevolleybald had. Asraf Johangir mmakte iets speciaals van de barbecue. Zijn moeder Fatma had overheerlijk hapjes uit de eigen keuken bereid en iedereen genoot daar erg van. Sila zet iedere keer een recept vanuit de straat in de nieuwsbrief. Fatma haar bara’s zijn al de hele stad doorgegaan en de straat is benieuwd of haar recept concurrentie betekent voor de toko’s in Rotterdam.
Met al die straten wordt zo’n activiteit ook een beetje onoverzichtelijk. Maar dan is er altijd de buurvrouw van de straat Sjannie de Mooij, die alles in de gaten houdt en dat ook echt heeftt. Sjannie kent alle kinderen van de straat. Dit keer was het lastig voor haar, want er waren meer dan 50 kinderen uit andere straten.
De slotconclusie van Sila Pollack, de moeder van het plein, is een zeer geslaagde dag. Er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen. Dat gaat in de toekomst ook allemaal aangepakt worden, want de straat heeft een eigen vergaderruimte en komt maandelijks in straatvergaderingen bij elkaar. Op die gezellige straatvergaderingen worden alle zaken in de straat besproken en wat belangrijker is er worden ook veel dingen gedaan.
De straat is benieuwd of ze in de toekomst uitgenodigd wordt door een andere straat.