Vrijwilligersdag deelgemeente dit jaar naar Blijdorp

Op zaterdag 20 maart was het zover. Verzamelen op het grote plein voor Ahoy en allemaal instappen want er stonden genoeg bussen klaar om alle 500 vrijwlligers naar Blijdorp te brengen voor een gezellige dag.
In de bussen stonden de lunchpakketjes al te wachten om opgegeten te worden want om 12.00 uur togen de bussen dwars door de stad naar de dierentuin. Eenmaal bij de dierentuin aangekomen kon iedereen naar believen genieten of gewoon gezellig in de Rivièrahal aan de koffie. Het weer was geweldig, er was regen voorspeld maar de voorspelling bleek ècht een voorspelling te zijn.

Om half zes werd iedereen in de de grote zaal van het Oceanium verwacht voor een woord van afscheid van Lionel Martijn, nu nog even dagelijks bestuurder maar na 16 jaar politiek ermee stopt. Hij was erg verheugd zoveel mensen te zien die ook allemaal hun handen uit mouwen steken als het om hun wijk of buurt gaat.
Daar zal het de komende jaren nog meer om gaan draaien volgens Martijn, er staan enorme bezuinigingen voor de deur waar niemand aan ontkomt. Het definitieve afscheid komt er nog aan, eerst moet er een nieuw dagelijks bestuur gevormd zijn en dat laat nog even op zich wachten. Om half zeven stonden de bussen weer klaar om iedereen naar huis te brengen. Inmiddels toch een bui regen maar iedereen was het er over eens dat het allemaal goed verzorgd was en er met veel plezier op terug gekeken wordt. De organisatie verdient een compliment en bedankt voor de goedverzorgde fijne dag.