Wethouder Richard Moti enthousiast over Arboretum Pendrecht

Hij volgde 9 maanden geleden wethouder Jantine Kriens op en kwam vandaag op bezoek in Charlois. Samen met Ed Goverde, Theo Coskun, Katja Horeman en Janny van Gils nam hij ook een kijkje in de Educatieve Tuin aan de Middelharnisstraat en maakte in Restaurant Zuiderkant het staartje van het optreden van ‘De Vrolijke Noot’ mee.
Hij is nu ongeveer 9 maanden wethouder financiën, dienstverlening en organisatie, Richard Moti. Hij volgde Jantine Kriens destijds op toen zij directeur van de Vereniging Nederlandse Gemeenten werd.

Hij had in die tijd nog geen kennis gemaakt met Charlois. Dat wilde hij voordat de deelgemeente opgeheven wordt nog wel doen. Ed Goverde en Theo Coskun namen hem mee en samen met de ambtenaren Katja Horeman en Janny van Gils deden zij ook Pendrecht aan.

Om half vier meldde het gezelschap zich bij de Educatieve Tuin Pendrecht. Daar werden ze ontvangen door Jaap Vroegop en Bien Hofman. Zij legden er de wethouder de plannen rond dit terrein aan de Middelharnisstraat 275 voor.

In april wordt er begonnen met de aanleg tuintjes voor de Kinderfaculteit en kunnen wijkbewoners ook een tuintje aanleggen tegen een geringe prijs. De opbrengst van de tuintjes gaat als het even kan naar de Voedselbank in de Open Hofkerk. De overeenkomsten met de eigenaar van de grond de gemeente Rotterdam zijn inmiddels rond.

Moti toonde zich een enthousiast voorstander voor dit plan.

Het bezoek werd afgesloten met een kop koffie in Restaurant Zuiderkroon. Daar klonk net het laatste lied van het gezelschap ‘De Vrolijke Noot’, dat een grote groep bezoekers met allerlei vrolijke liedjes had vermaakt.