WK finale Nederland – Spanje in restaurant Zuiderkroon

Het idee was leuk maar de animo om buiten je eigen huiskamer de wedstrijd te volgen is in Pendrecht kennelijk niet groot: slechts een klein aantal bewoners was naar het restaurant aan het Vlissingenplein gekomen. Onder de bezoekers waren de beide Pendrechtse burgemeesters, Mario Bosch en Harry Kock.

Het uithoudingsvermogen van de kijkers wordt flink op de proef gesteld want de wedstrijd is niet boeiend te noemen. De scheidsrechter strooit driftig met gele kaarten maar er wordt niet gescoord: na de reguliere speeltijd is het nog steeds 0-0. Ondertussen is de groep kijkers al uitgedund want verschillende bewoners hielden het voortijdig al voor gezien. Als er dan in de tweede verlenging een Spaans doelpunt valt is de ontgoocheling compleet.

Aan het oranje uitgedoste personeel van De Stromen heeft het niet gelegen (onderste foto, van links naar rechts: Sharies, Alwin, Frieda en Esther, staand: Wim) maar Nederland kon deze finale niet met winst afsluiten. De kater is groot en over de polonaise wordt niet meer gepraat. Na afloop haast iedereen zich naar de kassa om af te rekenen en daarna gaat men snel naar huis.

(bron: weblog Mario Bosch)