Wollige middag op kinderboerderij de Molenwei

Op de Kinderboerderij De Molenwei worden woensdag 13 mei schapen geschoren. Om 13:30 uur wordt het eerste schaap onder handen genomen en als er één over de ….. is volgen er meer, toch?
De zomer is in aantocht dus de schapen van de kinderboerderij mogen weer zonder jas naar buiten. De schapenscheerder komt ze woensdag 13 mei van hun vacht ontdoen.

Om 13.30 uur wordt het eerste schaap geschoren en daarna volgen de andere 11 schapen.
We hopen dat om 15.30 uur alle schapen opgelucht, in hun blote velletje aan een warme zomer kunnen beginnen.
Van 13.30 tot 15.30 uur kan iedereen kijken hoe een spinster van de versgeschoren wol een mooie draad maakt met behulp van een spinnenwiel.
Kinderen van 6 tot 12 jaar kunnen een zuiver scheerwollen armbandje maken, een schaapje plakken, een stukje breien aan een reuzen sjaal, raden hoe zwaar de vacht van een schaap weegt en haren van dieren beter bekijken.

De activiteiten op de Molenwei zijn gratis.
Kinderboerderij de Molenwei is bereikbaar met tramlijn 2 (eindpunt).