Zestig jaar samen

Op maandag 22 augustus was het zestig jaar geleden dat de heer L. Roos en mevrouw J.M. Roozen in het huwelijksbootje stapten.
Het echtpaar Roos was afgelopen maandag zestig jaar gehuwd.
Dit gebeurde op 22 augustus 1951 in het stadhuis van Rotterdam.
De heer en mevrouw Roos leerden elkaar na de Tweede Wereldoorlog kennen tijdens het dansen. Vanwege de toen heersende woningnood in Rotterdam woonden zij na hun huwelijk eerst twee jaar in Zeeland. Daarna gingen zij in Rotterdam wonen. De heer Roos werkte vroeger in de scheepsbouw terwijl mevrouw werkzaam was in de kleermakerij.
Het echtpaar ging vroeger graag naar de voetbalvereniging De Musschen waar heel wat gezellige avondjes werden georganiseerd. Tegenwoordig gaat meneer graag op pad met zijn scootmobiel die hij onlangs heeft gekregen. Mevrouw houdt van puzzelen en lezen.
Het echtpaar heeft twee kinderen, een dochter en een zoon. Zij hebben twee kleinkinderen.

En zij ontbreken nooit als er een manifestatie is op Plein 1953. Vanuit hun woning in Korpersteijn kijken ze uit op de Aldi en ze zouden eigenlijk dat stukje van Plein 1953 wel een beetje vrolijker willen. Daar zouden ook best wel van die fraaie plantenbakken kunnen staan.
’s Zondags ergeren ze zich soms aan het zwerfvuil dat achterblijft van het boodschappen doen op zaterdag.

Deelraadsvoorzitter Ed Goverde kwam het echtpaar feliciteren met een boeket bloemen en een cadeautje.