Zij willen Roger Huys op de lijst

Straks op 19 maart kunnen er stemmen worden uitgebracht op kandidaten voor de gebiedscommissie. Er zijn partijen met lijsten en ook onafhankelijke kandidaten. Roger Huys is zo’n kandidaat. Hij is ondersteuningsverklaringen aan het verzamelen voor zijn kandidaatstelling. Vandaag kwamen er twee bij.
Op dinsdag 7 januari gingen de voorzitter van Vitaal Pendrecht en de rector magnificus van de Pendrecht Universiteit op pad om twee dingen te regelen.

Het eerste doel van hun tocht was de Roteb, tegenwoordig Stadsbeheer, aan de Laagjes om een verrassing te regelen op het nieuwjaarscollege van Vitaal Pendrecht op 15 januari. Het kantoor op de Laagjes herbergt allerlei interessante objecten. Bien herkende de kar op de bovenste foto meteen. Het is dan ook een mooi exemplaar. De vaten zijn omgetoverd tot plantenbakken. Helaas stonden de banden leeg, dus ermee door Rotterdam Zuid fietsen gaat niet zo makkelijk.

Wat de verrassing is? Kom naar het nieuwjaarscollege op 15 januari in de Open Hofkerk en dan wordt dat allemaal duidelijk.

Vervolgens gingen ze naar de Stadswinkel aan de Boerhaavestraat 11. Ze lieten daar een ondersteuningsverklaring voor de lijst blanco van Roger Huys ondertekenen.

De voormalige nachtburgemeester van Pendrecht gaat voor een zetel in de gebiedscommissie Charlois. Harry Kock en Bien Hofman willen hem daar graag bij helpen met zo’n verklaring en er zijn meer mensen in de wijk die dat zelfde willen.

Of ze ook op hem gaan stemmen? Dat zeggen ze niet. Die stemming op 19 maart is geheim tenslotte. Maar zij willen Roger graag in de gelegenheid stellen om als kandidaat gebiedslid mee te doen in die verkiezing.