Zilveren Karel de Stoutespeld voor Mary Bos

Mary Bos op de foto tussen Mar van Dinter en Nolly Groenendijk. Mary, Mar en Nolly zaten samen in het bestuur van de Bewonersorganisatie Pendrecht. In 2004 stopten zij met het werk voor dat bestuur.

Mary heeft een lange wooncarrière in Pendrecht achter de rug. En heeft zich steeds met haar omgeving bemoeid.
Zij verhuisde kortgeleden naar een heel andere plek in de stad Ommoord. Mary heeft veel werk verzet voor het Wijk Ouderen Platform en de Ouderen AdviesRaad. Dat platform beperkte zich tot Pendrecht en de Raad werkt deelgemeente breed.

Voor dat vele werk in het kader van de ouderenparticipatie kreeg zij afgelopen donderdag op de nieuwjaarsreceptie van de Ouderen Advies Raad de zilveren Karel de Stoutespeld: een hoge Charloise onderscheiding.

Op de site van de deelgemeente Charlois staat er het volgende over:
Zilveren Karel de Stoutespeld voor Mary Bos-van de Beek
Op donderdag 8 januari reikte dagelijks bestuurder Lionel Martijn een zilveren Karel de Stoutespeld uit aan Mary Bos-van de Beek.
Mevrouw Bos-van de Beek was in de afgelopen jaren als vrijwilligster actief in de Ouderen Advies Raad Charlois en in de Werkgroep Ouderen van Pendrecht (WOP). In beide fungeerde zij door haar grote inzet als vraagbaak voor veel bewoners.
Onlangs verhuisde zij naar Ommoord, waardoor zij helaas afscheid moest nemen als lid van de Ouderen Advies Raad.
Mevrouw M. Bos-van de Beek ontving de deelgemeentelijke onderscheiding tijdens de Nieuwjaarsreceptie van de Ouderen Advies Raad Charlois op donderdag 8 januari.