Zondagmiddagconcert in de Open Hof Kerk in het teken van Pinksteren

Pinksterzondag met een Zondagmiddagconcert in de Open Hof Kerk dat is iets voor de liefhebbers van orgelmuziek om je vingers bij af te likken.
Guus Ruijl, de voorzitter van de kerkenraad, opende het concert. Zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk op zondag 27 mei stond in het kader van Pinksteren. Organist Jan van Dijk stond in de toegangsdeur van de kerk te wachten op zijn aankondiging.

Er waren zeven muziekstukken, zeven meesterwerken, zeven is een getal van volheid. Op Pinksteren vieren de christenen dat de Heilige Geest werd uitgestort en een belangrijk stuk werk van hun Heer een voltooiing bereikte.

De zeven werken werden achter elkaar gespeeld op het Vierdagorgel van de kerk. Eén stuk, van Telemann speelde Jan van Dijk op het kleine orgel van de fa. Fama en Raadgever, dat tijdelijk in de kerk staat. Het wacht op het moment dat de Pauluskerk klaar is en het in die kerk, waaraan het geschonken is een plaats zal vinden.

Van het concert werden geluids- en filmopnamen gemaakt. Wie weet is er over niet al te lange tijd een dvd van te koop.

Die zal in ieder geval de moeite waard zijn.

Rotterdam Orgelstad kreeg zondagmiddag 27 mei een mooi concert aan de lange rij concerten die er op de vele orgels in de stad gegeven worden.

Op de nieuwspagina van de Kerken komt een uitgebreider bericht onder andere over de muziekstukken.