Zondagmiddagmuziek in de Open Hof Kerk

Op zondag 12 september geven 4 studenten van Codarts, het Rotterdams Conservatorium, een concert in de Open Hofkerk te Rotterdam. U vindt de kerk in de wijk Pendrecht aan de Middelharnisstraat 153. Aanvang 15:00 uur, einde 16:45 uur.
De toegangsprijs bedraagt € 6,–; voor pashouders € 4,– en kinderen gratis.
Op zondag 12 september geven 4 studenten van Codarts, het Rotterdams Conservatorium, een concert in de Open Hofkerk te Rotterdam. U vindt de kerk in de wijk Pendrecht aan de Middelharnisstraat 153. Aanvang 15.00 uur, einde 16.45 uur.
De zondagmiddagmuziek verheugt zich in een stijgend aantal bezoekers en wordt steeds meer een ontmoetingsplaats tussen bezoekers en musici.
Het prachtige neo-barok orgel in deze kerk geniet (inter)nationale bekendheid. Het is gebouwd in 1971 en is toonaangevend in zijn stijl.
Door de studenten is een boeiend programma samengesteld met werken van vooral Duitse componisten, o.a. Böhm, Buxtehude en Mendelssohn. De soliste Miriam Staal zingt bekende delen uit het Requiem van Fauré en uit het oratorium The Messiah van Handel.
De toegangsprijs bedraagt normaal € 6,–; voor pashouders € 4,–; kinderen gratis.

De organisten zijn Joël Terdu, Lockjae Jung en Stefan Treure. Soliste is Miriam Staal, sopraan.

Miriam Staal zingt sinds haar 14e. Zij ontving haar zangonderwijs van Susan Bael, Magdalena Pattianakotta en momenteel van Erik Nelissen.
Verder heeft ze gezongen bij het studentenkoor Krashna Musika in Delft en is ze vele jaren actief geweest bij stichting Continental Singers, een organisatie die elk jaar tourt met semi-professionele projectkoren, eerst als zangeres en later als assistent-dirigente. Tot zomer 2009 was ze dirigente van het Delftse tienerkoor “Goed Gestemd”.

Stefan Treure werd in 1988 geboren te Rotterdam. Hij begon zijn muzikale loopbaan met keyboardlessen bij Arjan Samson te Rotterdam en volgde daarna orgelles bij Arjen Leistra, eveneens te Rotterdam. Sinds september 2007 studeert Stefan hoofdvak orgel aan het Rotterdams Conservatorium bij Bas de Vroome.
Stefan begeleidt bij dit concert Miriam Staal. Het prachtige Pie Jesu uit het Requiem van Fauré en de bekende aria “If God is before us” uit The Messiah van Händel zal deel zijn van het programma.

Joël Terdu(1993) begon op tienjarige leeftijd met het volgen van orgellessen.
Momenteel studeert hij orgel bij Bas de Vroome aan het Rotterdams Conservatorium (Codarts). Dit jaar volgde hij een masterclass bij Thomas Trotter.
Zijn programma omvat bekende orgelwerken van Böhm en Buxtehude.

Lockjae Jung werd in 1988 geboren te Seoul, Republiek Korea. Ze is afkomstig uit een artistieke familie, waarvan alle leden zingen in een kerkkoor. Vanaf 7-jarige leeftijd begon zij piano te spelen en op haar 16e werd zij toegelaten op het voortgezet onderwijs voor de kunsten te Bundang. In 2007 ontmoette zij in het dorp waar zij woonde een orgeldocent, die gestudeerd had bij haar huidige docent Ben van Oosten. Omdat zij geïnteresseerd is in kerkmuziek, besloot zij met een schone lei te beginnen als organiste. In 2008 vertrok zij naar Nederland om verder orgel te studeren bij Codarts. Zij hoopt te kunnen bijdragen aan de opleving van de kerkmuziek. Haar bijdrage omvat de uitvoering van de zesde sonate van Felix Mendelssohn.

Volgend concert in de serie Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk:
12 december, aanvang 15.00 uur:
Het NEVA-ensemble uit Sint Petersburg. Slavisch-Russische klassieke- en kerkmuziek door 5 professionele zangers met pianobegeleiding. Toegang gratis, vrije gift bij de uitgang.