Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk

Op de activiteitenkalender van deze site kunt u het programma en nadere informatie lezen. Op deze pagina leest u meer over het Barokconsort “Con Amici“:

Het barokconsort Con Amici is opgericht door klassiek geschoolde musici, die aan het einde van hun conservatoriumstudie een passie hebben ontwikkeld voor muziek uit de renaissance en barok.
Aanvankelijk werd deze muziek gespeeld op ‘moderne’ instrumenten, maar om deze muziek zo authentiek mogelijk uit te kunnen voeren is er voor gekozen om renaissance/barok instrumenten te laten maken.

Inmiddels is het een veel gevraagd ensemble dat in wisselende bezettingen kan optreden. Het wordt vaak door orkesten gevraagd voor de blazerspartijen; meestal voor koormuziek, omdat de klank van deze instrumenten bijzonder goed mengt met de vocale klank van het koor, zonder overheersend te worden.

Ook op het gebied van de kamermuziek is het ensemble regelmatig actief. Zo speelde het bv. in de kamermuziekseries van Woerden, Dordrecht en Bilthoven. Ook verzorgde het de opening van de expositie ‘Hollandse Meesters 1675-1750’ en speelt het vaak op de landelijke monumentendag.

De leden van het barokconsort “ Con Amici “ zijn :

Dieuwke Kloppenburg : cornetto ( zink )
Klaas van Slageren : alt trombone
Wim Stoffer : tenor trombone
Bas van der Werff : bas trombone

Voor contact: wimstoffer@hotmail.com of binnenkort op onze site!