ZONDAGMIDDAGMUZIEK in Open Hofkerk

Het oratorium “Paulus” van Mendelssohn wordt uitgevoerd door koor, solisten, orkest en orgel op zondag 4 oktober 2009 in de Open Hofkerk te Rotterdam-Pendrecht.
Aanvang 15.00 uur. Toegang € 10,–, pashouders
€ 5,–, kinderen t/m 12 jaar gratis.
Reserveren 0180-558937.

Aanvang 15.00 uur. Toegang € 10,–, pashouders
€ 5,–, kinderen t/m 12 jaar gratis. Reserveren 0180-558937.

Medewerkenden:
Jenny Haisma, sopraan
Arco Mandemaker, tenor
Matthijs Mesdag, bas
Willem Blonk, dirigent op foto.

Door een unieke samenwerking tussen de Open Hof in Ommoord en de kerk met dezelfde naam in Pendrecht komt een mooi project tot stand:
de volledige uitvoering van het oratorium Paulus van Felix Mendelssohn Bartholdy.
In dit oratorium wordt de levensloop van de apostel Paulus verklankt, gezongen en gespeeld door solisten, koor, orkest en orgel. De componist Mendelssohn is 200 jaar geleden geboren en de apostel Paulus ca. 2000 jaar. 2009 is dan ook uitgeroepen als “Paulusjaar”.

De uitvoerenden:

Jenny Haisma, sopraan, begon haar zangstudie in 1987 in Leeuwarden en vervolgde deze in Rotterdam. Zij treedt op in opera’s en oratoria en is werkzaam als zangpedagoge in Rotterdam.
Arco Mandemaker, tenor, studeerde ook in Rotterdam, zowel zang als koordirectie. Hij volgde masterclasses bij beroemde solisten en wordt momenteel gecoached door Jard van Nes. Hij is een veelgevraagd oratorium zanger en treedt ook op als liedzanger.
Matthijs Mesdag, bas, studeerde aan het Sweelinck Conservatorium in Amsterdam. Hij heeft een veelzijdige carrière opgebouwd als opera- en oratoriumzanger. Als één van onze beroemdste jonge bassolisten heeft hij ook opgetreden in Duitsland, België, Frankrijk, Finland, Engeland en Japan.
Andries Stam, organist, studeerde orgel o.a. bij André Verwoerd. Hij is zeer actief als koorbegeleider en maakte concertreizen naar Engeland, Duitsland, Frankrijk, Tsjechië en Hongarije.
Accademia Orkest, strijkorkest van gevorderde muziekstudenten uit Amsterdam.
Het koor is samengesteld uit de Open Hof Cantorij Ommoord en het In de Wolken koor aangevuld met gastleden tot ca. 60 zangers.

Willem Blonk, dirigent
Willem heeft zijn sporen verdiend binnen de Nederlandse Koorcultuur. Behalve praktiserend dirigent schrijft hij in opdracht van bijvoorbeeld de Protestantse Kerk liedbewerkingen en publiceert hij in belangrijke tijdschriften.
Hij werkt al vele jaren aan de Open Hof in Ommoord en het is fijn dat hij dit project ook in Pendrecht wil uitvoeren.

Het volgende concert in deze serie is op zondag 1 november, 15.00 uur, Hayo Boerema, orgel en Imre Rolleman, fluit.
Toegang u 5,-; pashouders u 3,-; kinderen gratis.