Hoogtepunten uit Matthäuspassion tijdens Zondagmiddagmuziek

De eerste Zondagmiddagmuziek van dit jaar is een uitvoering van de hoogtepunten uit de Matthäus Passion.

open hofkerkHet Golden Circle Ensemble brengt de hoogtepunten uit de Matthäus Passion van J.S. Bach ten gehore tijdens de Zondagmiddagmuziek in de Open Hofkerk op 5 maart. Dit ensemble bestaat uit jonge mensen (studerend of net afgestudeerd aan het conservatorium) en het bijzondere is dat het samengesteld is uit vele nationaliteiten die samensmelten in de gezamenlijke taal die muziek heet. Met elkaar proberen deze mensen u te laten voelen wat muziek met u kan doen. Daarvoor zijn de aria’s en koorwerken, die met dit ensemble gezongen worden, uitermate geschikt. John Bakker is de dirigent van dit ensemble. Hij werkt als ‘director of music’ bij de Amerikaanse Protestantse Kerk in Den Haag. De organist is André de Jager en violist is Leonid Nikishin.

Na afloop is er koffie en thee en kunt u de musici ontmoeten.

Zondagmiddagmuziek
Ook dit jaar vinden weer vier concerten plaats in de reeks Zondagmiddagmuziek. Dit is een samenwerkingsproject van de Protestantse Wijkgemeente Slinge en Stichting Vitaal Pendrecht en wordt ondersteund door de gebiedscommissie Charlois.

Reserveren
Kaarten kosten 6 euro (voor pashouders 4 euro en kinderen t/m 12 jaar gratis). Deze zijn verkrijgbaar aan de zaal of te reserveren via John Bakker, openhofconcerten@gmail.com

Datum en locatie
Open Hofkerk, Middelharnisstraat 153A