Zuiderparkloop komt er weer aan

Hardlopers opgelet: op zondag 26 april vindt weer de Zuiderparkloop plaats.

Het is alweer de 4e keer dat de Zuiderparkloop plaatsvindt. Er is een prestatieloop van 1 km, 2 km, 5 km en 10 km. Startpunt is Sportplaza Zuiderpark, gelegen aan de Oldegaarde 21 nabij de Vaanweg. Het is voor zowel kinderen als volwassenen.

De jeugd tussen 6-12 jaar kan (gratis) meedoen aan de 1 km en 2 km loop. Iedereen vanaf 13 jaar kan meedoen aan de 5 km en 10 km (kosten 3 euro).

Er zijn verschillende starttijden:
1 km: 11.00 uur
2 km: 11.30 uur
5 km: 12.00 uur
10 km: 13.00 uur

De organisatie, Rotterdam Atletiek, verwacht 200-250 deelnemers. Voorinschrijven kan via www.inschrijven.nl. Op de dag zelf ter plekke inschrijven kan tussen 9.30-10.45 uur. Voor omkleden ter plekke is geen gelegenheid, dus kom in sportkleding!

Loopgroep Pendrecht
Een onderdeel van Rotterdam Atletiek is Loopgroep Pendrecht die in 2011 startte. Inmiddels zijn er meer dan vijftig leden. Zij trainen altijd op dinsdag- en donderdagavond, meestal in het Zuiderpark maar ook op locaties in de omgeving. Er trainen drie verschillende groepen, ieder op een ander niveau, onder leiding van gecertificeerde trainers van Rotterdam Atletiek. Ze zijn uiteraard van de partij op 26 april.