Bel nou toch 14 010 of vul zo’n melding in op dat formulier van de gemeente

Soms doen Pendrechtenaren meldingen van gaten in de weg en over de straatverlichting die uitvalt zoals onlangs in de Tiengemetenbuurt naar dagburgemeester Mario Bosch of naar Vitaal Pendrecht. Ook de opbouwwerker kreeg van die meldingen door. Er is een mooi nummer voor bij de gemeente 14 010 en er is een formulier waar de dagburgemeester ook veel gebruik van maakt. Het is veel beter om het zelfs rechtstreeks te doen via deze link. Je kunt daar ook nog volgen hoe het staat met je melding.
‘De voorspelling die ik op 5 januari deed is uitgekomen’, schreef dagburgemeester, Mario Bosch, de redactie. Hij voorspelde in een eerder mailbericht dat de lichten in de Tiengemetenbuurt het die avond weer zouden doen.

Hij meldt zelf ook wekelijks een aantal zaken. Zoals de verstopte straatkolk op het Westerschouwenpad, nog een keer omdat de plas zo groot geworden was dat je er bijna niet langs kon. En de diepe put in het zebrapad van de Baarlandhof.

Ook kan hij zich opwinden dat sommige meldingen veel tijd vragen om te verhelpen, zoals de wegwijzerpaal bij café Goof Meijer. Hij gaf een tijd geleden door dat dat ding scheef staat. En dat staat ie nog steeds. En dan meldt hij dat opnieuw.

Hij geeft de meldingen die hij van anderen uit de wijk krijgt trouw door aan de gemeente via hun website en het formulier, dat daar op staat. Eigenlijk werkt het veel beter dat degene, die iets te melden heeft zelf die melding doorgeeft. Dat kan via 14 010, het telefoonnummer van de gemeente.

Maar misschien nog beter via deze link. Je kunt daar ook nog volgen hoe het staat met je melding.