Bewoners zorgboerderij de Vier Heeren deden mee met Keep it Clean Day

De bewoners van zorgboerderij de Vier Heeren maken altijd al de omgeving zwerfvuilvrij en deden dit uiteraard ook op Keep it Clean Day.
Bijna 5000 Rotterdammers hebben zich vandaag (vrijdag) op Keep it Clean Day 010 ingezet om Rotterdam zwerfvuilvrij te maken. Op meer dan 100 verschillende locaties organiseerden bewoners opruimacties. De gemeente leverde de benodigde materialen: 3000 knijpers, 500 bezems, 2500 hesjes en heel veel afvalzakken en handschoenen.

De jongens en meiden van zorgboerderij de Vier Heeren aan de Charloisse Lagedijk deden uiteraard ook mee. Zij zorgen echter altijd al dat de omgeving schoon is, namelijk drie keer per week. Op maandag en vrijdag ontdoen ze bedrijventerrein de Charloisse Poort van alle zwerfvuil en op woensdag pakken ze de Charloisse Lagedijk aan. Keep it Clean Day was een mooie gelegenheid om hun inzet ook eens aan wethouder Joost Eerdmans te laten zien die op bezoek kwam.

De Belangenorganisatie Charloisse Lagedijk bracht de ijverige jongens en meiden een doos chocolade en namens de gebiedscommissie kwamen ook voorzitter Ronald Tol en vice-voorzitter Zeki Baran hen bedanken voor hun inzet. Een inzet die niet alleen op Keep it Clean Day wordt getoond, maar het hele jaar door en met veel enthousiasme.

In totaal leverde Keep it Clean Day in Rotterdam maar liefst 3670 kilo zwerfvuil op. De Gouden Knijper ging naar IJsselmonde waar het meeste zwerfvuil werd opgehaald: 1090 kilo. Charlois behaalde een tweede plaats.

Bron foto’s: Belangenorganisatie Charloisse Lagedijk