Bijeenkomst voor moeders van kinderen met een onzichtbare beperking

Woensdag 22 juni wordt alweer de 3e bijeenkomst georganiseerd van/voor de Facebookgroep ‘Moeders van kinderen met een onzichtbare beperking’. Uiteraard zijn andere geïnteresseerden, van binnen én buiten Rotterdam, ook van harte welkom.

De Facebookgroep ‘Moeders van kinderen met een onzichtbare beperking’ is opgericht door wijkbewoner Priscilla Overeem. Als moeder van drie kinderen, waarvan één met onzichtbare beperkingen, heeft zij een aantal jaren geleden het initiatief genomen om een Facebook groep op te richten waar lotgenoten steun bij elkaar kunnen vinden.

“Op jonge leeftijd had ik wel al door dat er iets was, maar ik kon mijn vinger er niet op leggen,” verteld Priscilla. “Na vele stappen genomen te hebben, zijn wij erachter gekomen dat mijn zoon meerdere onzichtbare beperkingen heeft. In de tijd dat wij in onderzoekstrajecten zaten, had ik niet de mensen om mij heen die hiermee ook te maken hebben. Mensen met wie ik mijn zorgen kon delen.”

Respect, steun en begrip

Een aantal jaren later maakte Priscilla kennis met een groepje gelijkgestemde moeders en dit was voor haar een verademing. Ze vond er respect, herkenbare situaties, steun en begrip. Dit was voor haar aanleiding om zelf ook iets dergelijks te initiëren: “Ik besloot een Facebookgroep te maken voor moeders van kinderen met een onzichtbare beperking, omdat ik weet hoe het voelt als je niet begrepen wordt, als je nog niet weet waar je hulp kan zoeken. Deze groep heeft inmiddels een kleine 1000 leden. Het is zo fijn hoe wij er voor elkaar kunnen zijn!”

Na meerdere verzoeken vanuit de Facebookgroep, vond Priscilla het nu tijd om eens persoonlijk kennis te maken, persoonlijk verhalen en ervaringen uit te wisselen. “Ik wil moeders tijdens deze avond graag de gelegenheid geven hun ervaringen te delen, de gelegenheid geven om even hun ei kwijt te kunnen en wellicht nieuwe vriendschappen te sluiten,” aldus Priscilla.

Interesse om aan te sluiten?

Stuur dan even een mailtje naar Priscilla via povereem1@outlook.com. Omdat ze de groep klein en intiem willen houden, is aanmelden zeer gewenst.

Wanneer: Woensdag 22 juni a.s.
Waar: Speeltuin Neeltje Jans
Tijd: 18.45 tot 20.15 uur
Inloop: 18.30 uur

De Facebookgroep van Priscilla vind je hier.