Bobbejaanland is ook 50 jaar oud

Het lijkt een tijd van jubilea. De deelgemeente viert volgend jaar 550 Charlois, Pendrecht bestaat volgend jaar 65 jaar. De Bavo-afdeling van de Zonnebloem bestaat op 1 november 50 jaar. De biljartclub Slinge en het cafe Goof Meijer en Het Verhaal allemaal op jubileum en wat blijkt ….. en dat verzilverde de Opzoomergroep van de Halsterenstraat.
Het attractiepark in Lichtaart, gemeente Kasterlee, in de Belgische Kempen werd op 31 decemper 1961 door Bobbejaan Schoepen en zijn vrouw Josée Jongen officieel geopend. Het park bestaat dus 50 jaar en dat brenger een aantal extra’s met zich mee.

De uitgeverij Hallmark bekend van films en wenskaarten bedacht een aanbieding. Iedere betalende bezoeker kan bij het versturen van een wenskaart van Hallmark een voucher downloaden en iemand gratis meenemen naar het park.

Dat was niet tegen dovemansoren gezegd, toen Sjannie de Mooij dat las. Ze belde Hallmark en Bobbejaanland en vroeg eigenlijk om nog iets extra’s. Kan de totale prijs van een bezoek aan de straat gesponsord worden? Nee, dat deden ze niet, maar ze vonden het wel een goed idee als de straat via internet kaartjes kocht, dat geeft al een korting en dat Hallmark dan de helft zou betalen van de prijs.

Sjannie heeft zelf geen internet, maar haar ondersteuners wel dus werd via het opbouwwerk de bestelling gedaan.

Jubilea leveren iets op. Benieuwd hoe dat volgend jaar bij Charlois 550 zal gaan?