Cheque Bijzondere Loper Nijmeegse Vierdaagse voor Hospice de Liefde

Begin september, inmiddels uitgerust van haar Nijmeegse Vierdaagse, bezocht ‘Bijzondere Loper’ Marjan van Maurik Hospice de Liefde in Rotterdam Zuidwijk. Hier overhandigde zij, als dank voor de goede zorgen voor haar broer Jan van Maurik, een cheque met het prachtige bedrag van €3.125,- aan coördinator Patricia de Groot. Het resultaat van haar aan de Nijmeegse Vierdaagse verbonden sponsorloop.

De Nijmeegse Vierdaagse kon dit jaar weer gelopen worden. Van 19 tot en met 22 juli liepen duizenden wandelaars weer de 40 kilometer. Eén van deze wandelaars was Marjan van Maurik. Herkenbaar aan een felrood T-shirt met de tekst ‘Steun Hospice de Liefde’, liep zij dit jaar speciaal voor haar pas overleden broer én om geld in te zamelen voor het hospice in Rotterdam-Zuid, waar hij de laatste dagen liefdevol werd verzorgd.

Ervaring had Marjan genoeg: de Rotterdamse had de 4Daagse al 25 keer gelopen. Zelfs in coronatijd toen wandelaars voor zichzelf een alternatieve vierdaagse liepen. Marjan is een ‘diehard’ die niet snel opgeeft. Vijfentwintig vond ze een mooi getal, daar zou het bij blijven. Tot in februari 2022 haar broer Jan in Hospice de Liefde terechtkwam. Deze gebeurtenis inspireerde Marjan om tóch nog een keer de Vierdaagse te lopen; in naam van Jan, voor Hospice de Liefde. Marjan was enorm dankbaar voor wat het hospice voor Jan, zijn partner en de familie heeft betekend en wilde daarom iets terugdoen. En het resultaat was overweldigend: 160 sponsoren die een fantastisch eindbedrag mogelijk maakten!

Marjan hoopt dat zij anderen geïnspireerd heeft om Hospice de Liefde te steunen. Want het hospice is naast subsidies, afhankelijk van gulle gevers die donaties doen. Dankzij deze donaties zijn zij in staat om bijvoorbeeld gasten te ontvangen die geen eigen bijdrage kunnen betalen, vrijwilligers te trainen en het pand en de hospicetuin te onderhouden.

Heeft u interesse om de hospice te steunen? Op https://hospicedeliefde.nl/word-donateur/ leest u op welke manieren dit mogelijk is.