Fietsen met de engel Gabriel

De fietstocht was eerst gepland op 11 oktober. Maar viel toen volstrekt in het water. Het regende pijpenstelen en de misdienaren hadden onderling al druk met elkaar gebeld en zagen af van de tocht.

Een nieuwe datum werd gepland. Dat werd zaterdag 1 november. In wezen een risicovol besluit, maar wie kon bevroeden dat het die datum leek alsof het hoogzomer was.

De route van Pendrecht Fiets zich FIT van 20 september was uit de kast gehaald. Niet te ver en geeft een mooi beeld van wat je in de omgeving van Pendrecht kunt zien.

De twee deelnemers uit Beverwaard meldden zich al een uur van tevoren. Uiteindelijk gingen 11 misdienaren op stap. Pastoor Charles Eba’a, bij velen bekend als de engel Gabriel bij het kerstconcert komt hij de laatste jaren op in een engelenkostuum, kreeg hulp van 5 vrijwilligers.

Op de fietsbrug, de Netkous, over de A15 werd het gezelschap ingehaald door ervaren fietsers, Joke en Joop Verschoor, bekend van de Beatrixschool.

Net als op 20 september werd gepauzeerd in de Theeschenkerij van zorgboerderij De Buijtenhof. Helaas was Marjan Warnaar niet thuis en konden ze niet bij de kunstpaarden gaan kijken. Er werd wel even bij gestaan en over verteld. Ook verderop over de blauwe route en de waterkering.

De finish lag bij de speeltuin Jeugdveld. Daar hadden Joyce de Lima en Ruth Hofwijks een lekkere barbecue klaargemaakt voor de fietsers. De speeltuin was nog in de Halloweensfeer. Agnes Meupelenberg kon het niet laten om een masker op te zetten.

Pastoor Charles was overigens inmiddels afgehaakt. Hij moest een dienst leiden in Joachim en Anna.

Joyce, de pastoor en het weer hadden wel succes, want er is een nieuwe vriendenclub geboren, die vast meer met elkaar gaan fietsen.