Gezondheidscentrum in Zuiderkroon?

De laatste bijeenkomst was op 26 november. De verwachting was dat Ad van Gorp met gebak zou komen en dat de kogel door de kerk was. Maar …….
Er is volgens Van Gorp veel gebeurd in de achterliggende tijd. PWS, dat is de eigenaar van het pand, De Stromen, dat is de leverancier van diensten voor de ouderen en Stichting BOOG, dat is de ontwikkelaar en straks ook de beheerder van het Gezondheidscentrum Pendrecht zijn een heel eind verder. Ze komen er financieel vast uit, aldus Van Gorp, maar de bouwkundige haalbaarheid en het verkrijgen van alle vergunningen is nog kritisch. Hij blijft optimistisch en denkt dat er straks 1500 m2 is voor een chique gezondheidscentrum.
De bewonerswerkgroep kan het allemaal haast niet meer aanzien. Zij zijn immers begonnen met een actie om de huisartsenzorg in Pendrecht veilig te stellen. En hebben het idee dat dit allemaal veel te lang gaat duren en bakken met geld kost. Dat laatste klopt ook, maar dat is een teken van deze tijd. Volgens Van Gorp wordt het een fraai centrum met alles erop en eraan en ook aangenaam om in te vertoeven. 2 huisartsenpraktijken, die van J.A. van Wijngaarden en die van Annemiek Dekkers komen in het gezondheidscentrum. Met de beide andere praktijken vindt nog onderhandeling plaats.
Als alles goed gaat zal de opening van het centrum in september 2004 plaats gaan vinden. Op de foto is te zien waar het centrum komt, namelijk onderin het hoge flatgebouw. Onderin de lage flat komt het dienstencentrum, restaurant en Grand Café.